lördag 13 juni 2020

Dä ska va gött å leva!

Det har varit en skön dag, solen, vinden, sommar!
Jag hälsade på mamma på förmiddagen och hade ett broderi med mej som hon ska fixa.
Hon blev så glad över att få någonting att göra.
Broderar nu på tre små tavlor till mej. 
Jag är ju inte mycket för att brodera så det är tur att hon älskar det.

Nej, här är det stickning, som gäller.
Världsstickningsdagen inföll idag.
Jag satt på uteplatsen och stickade på juni-sockan.
De blir väl mina eftersom jag fyller i juni och gillar blått.

Medan jag stickade låg Kenneth i renoverade hammocken och sov gott!
En skön dag på uteplatsen för oss båda alltså!

Sol, blåst, ca 24 grader och lukt av koskit, man bor väl på landet.
Ha en fin söndag!

4 kommentarer:

  1. Det låter som om ni haft en riktigt skön dag! Och så glad din mamma måste ha blivit över besöket. Jag fick besök i dag jag också och det var väldigt trevligt.
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att njuta av fina dagar, man vet inte hur sommaren blir!
      Kram och var rädd om dej!

      Radera
  2. Låter som en alldeles förträfflig dag. Visst har man det bra! Ha en bra kväll också!

    SvaraRadera