måndag 22 juni 2020

Ny vecka, nya satsningar!


Det är måndamorron, nja inte riktigt, eftermiddag är det nog.
Vi var till Stora staden på förmiddagen och hämtade bokföringen hos firman, 
som deklarerar åt mej,
till Studieförbundet med deltagarlistor
och slutligen till Elon och lämnade två trasiga luftavfuktare.
En del människor ska bara inte jobba i affär och ha att göra med kunder!
Vår gamla avfuktare brann och Kenneth ringde återförsäljaren.
Killen där sa att den får inte användas, affären ska återta den och vi ska få 1400 kr tillgodo.
Det har jag aldrig hört talas om, sa han i affären, har ni kvitto?
Nej, den är nog 5-6 år gammal.
Ja, då är det ingen garanti.
Det är inget garantiärende, sa K.
Det är ingen garanti, tjatade han på, suck.
En annan kille kom och allt ordnade sej.
Vår nya avfuktare läckte lika mycket som den sög fukt!
Fick byta den mot en annan.
Nu får vi se om den fungerar!

Juni-sockorna färdiga.

Köpte en tekanna på loppis i Vadstena.
Tänker ha garnnystan i den när jag stickar men den är nästan för vacker!

Lyssnat på Sommar med Ulf Lundell.
Bra prat och bra musik!

Mulet, lätt regn och 15 grader.
Inget hängmatteväder precis!

Kram och ha det bra!

4 kommentarer:

  1. Då tyckte vi lika, om sommarpratet menar jag. Bäst var musiken, men han har lite sövande röst, så rackar´n vet om jag inte slumrat till om jag legat i solstolen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite sövande röst har han nog. Jag höll på i köket och stökade så jag somnade inte heller.
      Kram

      Radera
  2. Har missat alla sommarpratarna hittills. Ulf Lundell kanske är bäst när han pratar?! Jag hör nämligen inte orden när han sjunger. Det är synd, för hans texter är så bra. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dej, jag hör inte heller orden när han sjunger. Pratet var väldigt bra!
      Kram!

      Radera