måndag 1 juni 2020

Skön dag!

Idag igen!
Underbart att vakna till flödande sol!


Började dagen med att stryka och ta reda på all tvätt och lägga i en ny tvätt i maskinen.
Sedan skulle jag ut i trädgården och rensa ogräs.
Men solen gassade på där så jag ringde och grattade kompisen Gun på namnsdagen istället.
På eftermiddagen fanns ingen återvändo med ogräset.

Jag har haft diskussion med Anticimex om skadedjur i Lilla Stugan.
De ville inte komma ut eftersom jag inte visste vad det var för djur.
Men det var ju det jag ville veta!
Idag pratade jag med en annan tjej så nästa vecka kommer de ut.
Till dess, har du någon teori om vad det kan vara för djur.
Jag hittar ingen spillning från möss.
Detta är en virkad matta. 

Här har den/de också varit, vävd matta.
Det ska bli spännande att höra vad de tror att det är när de kommer.


Månads-sockorna ligger på tork.
Jag hittade påbörjade strumpor till dottern men nu är de också klara.
Nu har jag börjat på juni månads-socka.

På eftermiddagen, när vi satt och fikade, så svischade det till
och två svalor flög in under tegelpannorna ovanför våra huvuden.
Så glad jag blev, har undrat om de inte kommer snart.

Nu har alla fåglar kommit, som jag väntat på
för i torsdags hörde jag göken.
Nu kan det bli sommar!

Kram och ha det gott! 

4 kommentarer:

  1. Mystiskt med de där skadedjuren. Förhoppningsvis kommer de fram till vad det är. Svalor har jag inte sett på många år. När jag var barn tyckte jag de fanns lite överallt. Ha en solig och fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också att de gör!
      Älskar svalorna.
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Det var hemskt vad de där djuren gnagt. Du får rapportera vad det skadedjursbekämparen tror att det är för något. Möss släpper ju alltid visitkort....
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska svara vad det är för djur när de varit här.
      Kram!

      Radera