söndag 21 juni 2020

Sommar, sommar, sommar...


Så är det dags igen att lyssna på Sommar-programmen.
Jag har prickat för några som jag absolut inte vill missa.
Idag var det Shima Niavarani, som pratade.
Jag satt ute och stickade och lyssnade men var väl inte så imponerad.
Ibland glimtade det till men musiken...nej tack.

Istället tittade jag mej omkring och upptäckte att doftpionen slagit ut.

Tror jag fick den när jag fyllde 65.

Den första blomman för i år!

Schersminen blommar för fullt.

Känn hur det doftar!

Bifftomaten, uppfödd i Gryt, artar sej också.

Ståtlig och fin!

Men irisen är trött och behöver stöd!
Det hjälper inte att funkian och jättedaggkåpan stöttar på varsin sida.
Imorgon ska det visst bli regn så jag har inte vattnat så mycket idag.
Få se hur det blir med den saken.

Ha det så gott och imorgon lyssnar vi på Ulf Lundell!

2 kommentarer:

  1. Schersminen doftar verkligen ljuvligt och jag har turen att ha en hel häck precis utanför min uteplats. Helt perfekt! Det är bara att njuta, för vaktmästaren sköter den med klippning och ansning när det behövs.
    Det ska bli kul att lyssna på Ulf Lundell (tror jag i alla fall).
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det jag som är vaktmästare! Njuter gör jag också.
      Kram

      Radera