fredag 19 juni 2020

Fem en fredag!


Midsommarafton!
Inte så mycket annorlunda mot förra årets.
Bara det att jag höll på att få krupp på grannen.
Hur kan man komma på att klippa gräs hela eftermiddagen på midsommarafton?
Slutade inte förrän klockan var 19.
Om han jobbar alla vardagar, ok, men han är pensionär sedan länge.
Jag höll på att gå och strypa karln så arg var jag!
Så, nu har jag skrivit av mej!

Fem en fredag v 25: Midsommar
1. Hur firar du midsommar i år?
Jag firar midsommar hemma eftersom allt offentligt firande är inställt.
Vi har i många år jobbat i hembygdsföreningen med att sitta vid inträdet på eftermiddagen 
och i sekretariatet på kvällen/natten.

2. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?
På mitt lunchbord kommer det att finnas aprikoskräm eftersom det är så varmt idag.
Vi brukar äta kräm eller något annat svalkande till lunch när det är varmt.

3. Kommer du dansa runt en majstång?
Nej, jag kommer definitivt inte att dansa runt någon majstång.
Det har jag nog aldrig gjort.

4. Hur var dina midsomrar som barn?
Det hände inget speciellt på midsomrarna som barn.
Jag är uppväxt på en bondgård så vi jobbade med höet och sedan orkade man inget mer.

5. Vad gör du denna midsommar du inte gjorde förra året?
Jag är arg på grannen, som klipper gräs! 

Ha en fortsatt fin midsommar!


4 kommentarer:

  1. Jag förstår att du störde dig på grannen. Har folk inget vett alls! Det där med midsomrarna när vi var aktiva bönder innebar för det mesta bara hökörning precis som du skriver.
    Ha en fin midsommardag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han behövde inte klippa på midsommarafton!
      Hökörning och flyghavreplockning, det var sommarlov det 😉
      Ha det gott idag, du också 💕🍓💐
      Kram

      Radera
  2. Konstig tid att klippa gräset på. Ibland undrar man hur folk tänker. Ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du håller med mej! Nej, han rycker bara på axlarna.
      Ha det gott du också!

      Radera